Plánovač

Modul umožňující jednoduché a přehledné plánování návštěv i ostatních aktivit, jejich vykazování a zpětnou kontrolu.

Modul plánovač je součástí jádra IS TOPS. Představuje základní rozhraní pro plánování, průběžnou a zpětnou kontrolu návštěv. Díky graficky orientovaným prvkům a podpůrným plánovacím funkcím máte pracovní plán celé organizace i jednotlivých pracovníků neustále pod kontrolou.

scheduler theme

K čemu slouží plánovač?

  • Hlavní funkce plánovače zajišťují:
  • Jednoduché plánování návštěv a výkonů
    • Okamžitý přehled o jejich aktuálním stavu (čas v dopravě, provádění jednotlivých výkonů, přerušení, dokončení, atd.)
    • Přehled o pracovním plánu jednotlivých pracovníků a jejich docházce
    • Okamžitý detailní přehled o realizovaných návštěvách a možnost porovnání realizace s původním plánem
    • Možnost okamžitého přeplánování návštěv a aktivit na jinou dobu, nebo jiného pracovníka
    • Vykazování návštěv
    • Okamžitý přehled o ještě nenaplánovaných návštěvách daného dne
  • Mezi podpůrné funkce plánovače patří:
    • Kopírování denních i týdeních plánů
    • Plánování ostatních aktivit (dovolená, náhradní volno, školení, studium, porady, údržba vozidel a podobně)
    • Okamžitý přehled o návštěvách nedokončených, zrušených a nebo jejich konfliktních stavech
    • Historický pohled do plánů a realit předchozích období, zejména pro kontrolní účely
    • Možnost outsorcovat návštěvy a aktivity na jiná pracoviště organizace v případě kapacitních problémů

Hlavní okno

Ovládací panel

Přehledné menu umožňuje nastavit parametry zobrazování, kopírovat aktivity, tyto potvrzovat a nebo odebírat.

ribbon
obr. Ovládací panel plánovače

Výběr pracovníků

tree

  • Levé okno představuje organizaci a její členění na zařízení a pracoviště s konkrétními zaměstnanci na které se aktivity plánují.
  • Zobrazení zařízení a pracovišť se zaměstnanci je podmíněno nastavením příslušných práv a rolí, dle potřeb organizace. Touto kombinací je dosaženo, že oprávnění pracovníci vidí skutečně jen to co k práci bezprostředně potřebují.
  • Označením pracovníka nebo pracovníků, popř. zařízení nebo celé oraganizace se tito zobrazí v plánovacím kalendáři a je možno jim přímo plánovat, sledovat jejich přítomnost v práci a také momentální stavy a detaily jejich aktivit. U konkrétního vybraného pracovníka je rovněž možno zobrazit jeho osobní kartu s nezbytnými personálními údaji.
  • Okno výběru je možno po naplánování skrýt a získat tak větší rozlišení a pracovní plochu pro vlastní plánovací kalendář.

Plánovací kalendář

scheduler

  • Obsahuje seznam všech vybraných pracovníků zařízení a pracoviště a rozsah jejich pracovní doby
  • Zobrazuje časovou osu aktuálního dne, kterou je možno posuvníkem dle potřeby dynamicky měnit
  • Zobrazuje údaje pro aktuální den, ale je možno se přepínat v čase vpřed i vzad. Dále je možno zobrazit měřítko s rozlišením 2, 5 a 7 dnů na jedné ploše.
  • Každý pracovník má na časové ose dva řádky obsahující události plánu a reality
  • Barevně i grafickými symboly zobrazuje stavy jenotlivých návštěv a aktivit
  • Kliknutím na konkrétní vybranou návštěvu je možno zobrazit její detail a zjistit například dobu strávenou v dopravě, reálnou dobu trvání jednotlivých výkonů a úkonů, údaje o úhradě na místě, údaje o sejmutí čárového kódu, údaje o stavu klienta a naměřených hodnotách TK, glykémie, pulzu a případná sdělení terénního pracovníka
  • Umožňuje jednotlivé návštěvy přímo vykázat, odebrat zpět do zásobníku, zneplatnit a nebo odstranit. Dále je možno přímo z prostředí plánovače u vybrané návštěvy zobrazit kartu klienta, jeho smlouvu a nebo poukaz DP

Zásobník

  • Do zásobníku plánovače se automaticky generují aktivity a návštěvy na základě platných smluv s klienty a nebo platných poukazů DP ordinovaných lékaři.
  • Dle typů poskytovaných služeb organizací je takto možno generovat návštěvy PS a OS, rozvážky obědů, služby PS v centerch a také návštěvy v rámci organizace outsorcovat na jiná zařízení a pracoviště.
  • Na záložce "Aktivity" je pak možno vybrat a plánovat i ostatní provozní aktivity organizace a absence pracovníků.
  • Na záložce "Konflikty" se zobrazují kolizní aktivity, které je třeba dále z různých důvodů administrativně řešit. Zásobník tedy poskytuje komplexní přehled.
  • V zásobníku jsou u jednotlivých návštěv a klientů patrny přehledně adresy, typy výkonů, čas jejich provedení, celková doba jejich trvání, klíčový pracovník a pracoviště jež návštěvu realizuje. V případě požadavku na automobil, nebo asistenční službu je u návštěvy ikona znázorňující tento požadavek.
  • V zásobníku je možno zobrazovat návštěvy a tyto plánovat pro konkrétní typy služeb (PS, OS, rozvážka obědů, služby v centrech) a to v případě, že obsluha má příslušná práva.
  • Vlastní plánovaní probíhá přetažením návštěvy ze zásobníku na časovou osu plánovače konkrétnímu pracovníkovi.
  • Nejefektivnější plánování je tzv. metoda "čistého" zásobníku. To znamená, že po naplánování aktuálního dne by zásobník měl zůstat prázdný. Plánovat je možno na aktuální den a nebo dopředu pro dny následující.
  • Po naplánování je opět možno zásobník skrýt a získat tak větší a přehlednější plochu vlastního kalendáře pro sledování a kontrolu reality návštěv. Toto je výhodné zejména u pracovišť s větším počtem terénních zaměstnanců.

Zásobník