Plánovač
Modul umožňující jednoduché a přehledné plánování návštěv i ostatních aktivit, jejich vykazování a zpětnou kontrolu.
Modul plánovač je součástí jádra IS TOPS. Představuje základní rozhraní pro plánování, průběžnou a zpětnou kontrolu návštěv. Díky graficky orientovaným prvkům a podpůrným plánovacím funkcím máte pracovní plán celé organizace i jednotlivých pracovníků neustále pod kontrolou.
K čemu slouží plánovač?
- Hlavní funkce plánovače zajišťují:
- Jednoduché plánování návštěv a výkonů
- Okamžitý přehled o jejich aktuálním stavu (čas v dopravě, provádění jednotlivých výkonů, přerušení, dokončení, atd.)
- Přehled o pracovním plánu jednotlivých pracovníků a jejich docházce
- Okamžitý detailní přehled o realizovaných návštěvách a možnost porovnání realizace s původním plánem
- Možnost okamžitého přeplánování návštěv a aktivit na jinou dobu, nebo jiného pracovníka
- Vykazování návštěv
- Okamžitý přehled o ještě nenaplánovaných návštěvách daného dne
- Mezi podpůrné funkce plánovače patří:
- Kopírování denních i týdeních plánů
- Plánování ostatních aktivit (dovolená, náhradní volno, školení, studium, porady, údržba vozidel a podobně)
- Okamžitý přehled o návštěvách nedokončených, zrušených a nebo jejich konfliktních stavech
- Historický pohled do plánů a realit předchozích období, zejména pro kontrolní účely
- Možnost outsorcovat návštěvy a aktivity na jiná pracoviště organizace v případě kapacitních problémů
Hlavní okno
Ovládací panel
Přehledné menu umožňuje nastavit parametry zobrazování, kopírovat aktivity, tyto potvrzovat a nebo odebírat.
obr. Ovládací panel plánovače
Výběr pracovníků
- Levé okno představuje organizaci a její členění na zařízení a pracoviště s konkrétními zaměstnanci na které se aktivity plánují.
- Zobrazení zařízení a pracovišť se zaměstnanci je podmíněno nastavením příslušných práv a rolí, dle potřeb organizace. Touto kombinací je dosaženo, že oprávnění pracovníci vidí skutečně jen to co k práci bezprostředně potřebují.
- Označením pracovníka nebo pracovníků, popř. zařízení nebo celé oraganizace se tito zobrazí v plánovacím kalendáři a je možno jim přímo plánovat, sledovat jejich přítomnost v práci a také momentální stavy a detaily jejich aktivit. U konkrétního vybraného pracovníka je rovněž možno zobrazit jeho osobní kartu s nezbytnými personálními údaji.
- Okno výběru je možno po naplánování skrýt a získat tak větší rozlišení a pracovní plochu pro vlastní plánovací kalendář.
Plánovací kalendář
- Obsahuje seznam všech vybraných pracovníků zařízení a pracoviště a rozsah jejich pracovní doby
- Zobrazuje časovou osu aktuálního dne, kterou je možno posuvníkem dle potřeby dynamicky měnit
- Zobrazuje údaje pro aktuální den, ale je možno se přepínat v čase vpřed i vzad. Dále je možno zobrazit měřítko s rozlišením 2, 5 a 7 dnů na jedné ploše.
- Každý pracovník má na časové ose dva řádky obsahující události plánu a reality
- Barevně i grafickými symboly zobrazuje stavy jenotlivých návštěv a aktivit
- Kliknutím na konkrétní vybranou návštěvu je možno zobrazit její detail a zjistit například dobu strávenou v dopravě, reálnou dobu trvání jednotlivých výkonů a úkonů, údaje o úhradě na místě, údaje o sejmutí čárového kódu, údaje o stavu klienta a naměřených hodnotách TK, glykémie, pulzu a případná sdělení terénního pracovníka
- Umožňuje jednotlivé návštěvy přímo vykázat, odebrat zpět do zásobníku, zneplatnit a nebo odstranit. Dále je možno přímo z prostředí plánovače u vybrané návštěvy zobrazit kartu klienta, jeho smlouvu a nebo poukaz DP
Zásobník
- Do zásobníku plánovače se automaticky generují aktivity a návštěvy na základě platných smluv s klienty a nebo platných poukazů DP ordinovaných lékaři.
- Dle typů poskytovaných služeb organizací je takto možno generovat návštěvy PS a OS, rozvážky obědů, služby PS v centerch a také návštěvy v rámci organizace outsorcovat na jiná zařízení a pracoviště.
- Na záložce "Aktivity" je pak možno vybrat a plánovat i ostatní provozní aktivity organizace a absence pracovníků.
- Na záložce "Konflikty" se zobrazují kolizní aktivity, které je třeba dále z různých důvodů administrativně řešit. Zásobník tedy poskytuje komplexní přehled.
- V zásobníku jsou u jednotlivých návštěv a klientů patrny přehledně adresy, typy výkonů, čas jejich provedení, celková doba jejich trvání, klíčový pracovník a pracoviště jež návštěvu realizuje. V případě požadavku na automobil, nebo asistenční službu je u návštěvy ikona znázorňující tento požadavek.
- V zásobníku je možno zobrazovat návštěvy a tyto plánovat pro konkrétní typy služeb (PS, OS, rozvážka obědů, služby v centrech) a to v případě, že obsluha má příslušná práva.
- Vlastní plánovaní probíhá přetažením návštěvy ze zásobníku na časovou osu plánovače konkrétnímu pracovníkovi.
- Nejefektivnější plánování je tzv. metoda "čistého" zásobníku. To znamená, že po naplánování aktuálního dne by zásobník měl zůstat prázdný. Plánovat je možno na aktuální den a nebo dopředu pro dny následující.
- Po naplánování je opět možno zásobník skrýt a získat tak větší a přehlednější plochu vlastního kalendáře pro sledování a kontrolu reality návštěv. Toto je výhodné zejména u pracovišť s větším počtem terénních zaměstnanců.